domingo, marzo 24, 2019

A reveure

"Todo pasa y todo queda", diu el poeta. D'aquí a una setmana tancaré una etapa d'11 anys dedicat a les polítiques de joventut, treballant a l'Ajuntament de Pineda de Mar. No acostumo a escriure ni a explicar coses sobre la meva feina, però haig de reconèixer que ara mateix em sento una mica commogut pel fet de que arribi el final d'una etapa en la què he pogut aprendre molt i que m'ha fet créixer a nivell professional i humà.

Tenir la oportunitat de dedicar-me a les polítiques de joventut m'ha permès poder treballar sobre tota mena de problemàtiques concretes, complexes, transversals i canviants. En aquest aspecte, hem aprofundit en l'àmbit de la formació i l'orientació juvenil, del lleure i de l'esport, en la mobilitat internacional, en la millora de l'ocupabilitat, en la creació i la cultura, en el civisme, en la interculturalitat, en l'associacionisme... i el propi fet d'incidir en cadascuna d'aquestes matèries, focalitzant-les en les etapes vitals de l'adolescència i la joventut, ha estat un repte apassionant.

Durant tots aquests anys he tingut la sort de compartir feina, experiències, aprenentatges i projectes amb moltíssima gent valuosa. Aquest temps també m'ha aportat una visió molt honesta del servei públic i del treball dins de l'administració. He intentat ser facilitador, atent, implicat, didàctic i honest en l'atenció al ciutadà. He après el valor de la vocació de servei. I m'he sentit agraït amb molts ciutadans i ciutadanes, als que he intentat ajudar dins de les meves possibilitats i responsabilitats. Lamento, de veritat, si alguna vegada no he sigut capaç d'aconseguir-ho del tot.

He tingut la ocasió d'ajudar a crear projectes des de zero, com la Cursa Jove, en la qual conflueixen educació, esport, solidaritat i joventut; i també he procurat aportar valor a aquells projectes i serveis que ja comptaven amb un recorregut i un bagatge notable, com l'Espai Jove. He intentat ajudar a expandir l'activitat i la presència de la Regidoria de Joventut i fer que les polítiques adreçades als joves comptessin amb una visió més raonada i raonable. He intentat aportar més estratègia i, al mateix temps, fer que hi hagi menys tàctica. Voldria pensar que, la majoria de vegades, hem aconseguit que sigui així.

He estat molt afortunat amb els meus equips de treball. M'he trobat amb persones que m'han demostrat una enorme vàlua professional i personal. Penso especialment en les meves companyes Eli, Cinzia i Jordina, a les que he tingut més a prop, i de les que m'emporto un record inesborrable. Mai podré agraïr prou tot el que m'han ajudat i m'han ensenyat. Marxo sabent que deixo enrere a unes excel·lents companyes, però miro endavant i sé que ens retrobarem amb una amistat sincera i mútua. Gràcies per tant.

Dins del propi Ajuntament de Pineda de Mar i en la meva relació amb altres administracions, també m'he trobat amb molta gent que, de forma silenciosa i discreta, fan cada dia una feina impressionant, des de la gent de la brigada municipal, a la Policia Local; des de l'equip tècnic i administratiu de l'Àrea de Qualitat de Vida, al personal que cada dia "aixeca la persiana" a tots i cadascun dels serveis municipals; des dels companys i companyes dels serveis de joventut de tota la comarca, fins als referents tècnics de la Direcció General de Joventut i de la Diputació de Barcelona... i, naturalment, gràcies també a la confiança amb la què he comptat a nivell polític durant tots aquests anys, de les meves regidores Sònia i Sandra, de l'Alcalde Xavier Amor, i dels equips de govern. Moltes coses (la gran majoria, vaja) no s'haurien pogut fer sense aquesta confiança. Fins i tot, encara que algú es pugui sorprendre, també agraeixo el paper dels polítics i polítiques que, sense formar part dels equips de govern, alguna vegada han mostrat interès per les polítiques de joventut.

La meva relació amb les entitats i col·lectius juvenils crec que es mereix un punt apart. Pineda és un poble extremadament divers amb multitud d'entitats i d'associacions, de suma i convivència entre persones. Entendre el món associatiu local m'ha resultat bàsic per poder comprendre la realitat i el caràcter d'aquest poble. Han estat moltíssimes les hores compartides amb el Consell de Joves, al que he intentat ajudar a millorar, a regenerar-se, a orientar-se i, en definitva, facilitar-los una mica tot allò que m'han vingut a demanar. Des d'aquí els hi vull donar les gràcies per la confiança rebuda i pel treball compartit. I vull fer aquest agraïment extensiu a tantíssima gent vinculada a tota mena de col·lectius i d'entitats: a les Forces Infernals, al Cau de Pineda, a les Associacions de Veïns, a la gent de La Kosta Basta, als Pineda de War, a la Tribala i als Xul@s, a la Hermandad del Rocío, als Fanatix Urban Dance, al Racing Pineda, a la UER, al Futbol Sala Pineda, a l'Associació de Músics de Pineda i l'Alt Maresme, als skaters, a l'Associació d'Amics d'Aitor Luna, a l'equip humà que fa possible la Cursa de Trastos, a les entitats juvenils polítiques... i, naturalment, al meu amic Rubén i a la Inma per obrir-me tants dies i tantes nits les portes de casa seva (no sé què hauria fet sense ells). La llista és molt llarga i perdoneu-me si em deixo a algú.

En definitiva, després de tants anys viscuts amb tanta intensitat, no ha estat fàcil prendre la decisió de marxar. En tot aquest temps, he construït un vincle amb aquest poble que sento que perdurarà. Si em permeteu dir-ho, encara que no hagi viscut mai allà, ara jo també em sento una mica "de Pineda", i això ara ja és per sempre. Per això, prefereixo marxar amb una abraçada ben forta i amb un "a reveure", i desitjant-vos tota la sort del món.

Imatge de Can Jalpí, de visitpineda.com