miércoles, julio 12, 2006

De llibres: Ender

Un dia de la setmana passada, després de resoldre quatre qüestions pendents, tenia ganes de passar una estona tranquil·la i tal com li vaig comentar a una amiga, vaig decidir anar-me'n a mirar llibres, cosa que per cert feia massa temps que no feia i que la veritat, em relaxa bastant.
En principi no tenia intenció de comprar-ne'n cap, doncs havia decidit passejar-me per les llibreries sobre la marxa i únicament portava 5 € a sobre. De la mateixa manera que hi ha gent que es dedicar a passejar-se per les botigues de roba sense comprar res (això sí que no ho he fet mai), suposo que les llibreries estan plenes de persones com jo, que ànem saltant de prestatge en prestatge sense buscar res en concret i que ens dediquem a fullejar encuriosits un bon grapat de llibres que ens criden l'atenció.
Enmig d'aquest procés de observació, després d'haver recorregut diverses seccions, vaig acabar davant de la de narrativa fantàstica i ciència ficció, en la que també em vaig submergir immediatament. I de manera inesperada, vaig retrobar-me amb un llibre que havia llegit anys enrere, quan encara em trobava a l'institut i els dies eren més despreocupats: "El juego de Ender".
En aquell moment la lectura d'aquell llibre em va sorpendre molt. És tracta d'una història de ciència ficció situada en un futur més o menys llunyà i que dibuixa un retrat on la societat s'ha deshumanitzat i les circumstàncies complicades a les que s'han d'enfrontar els humans provoquen certes mesures desesperades. Els éssers humans es troben en conflicte amb una altra espécie, de naturalesa molt diferent als homes, i la societat es troba totalment condicionada per aquest fet, arribant al punt d'establir un complicat sistema de formació de futurs comandants per dirigir els exércits que hauran de fer front a l'amenaça extraterrestre.
Explicada d'aquesta manera, sembla una història típica i francament aburrida, sense gaire reflexions que aportar ni tampoc sorpreses argumentals gaire importants. Però lluny d'això, el llibre es fa interessant des dels seus inicis i ho fa d'una manera tremendament original, ja que tota la història es desenvolupa desde la óptica d'un nen, Ender, protagonista absolut del llibre.
Segurament gairebé tothom ja s'haurà buscat els seus llibres per aquest estiu, però no em puc estar de recomanar la lectura d'aquesta història fantàstica que amaga molt més del que pot semblar en un principi i que compta amb un dels desenllaços més sorprenents que he trobat mai en qualsevol llibre.
Per cert, cambiant de tema, vaig acabar trobant un llibre de 5 €, no vaig resistir-me i al final el vaig comprar.

4 Comments:

Blogger Joana said...

Un llibre per 5€? ostres Javi bonic com t'ho fas?.
Jo de botigues de roba etc... poquetes en visito, m'aburreix molt.
Però si em poses davant d'una bona llibreria o botiga de decoració... millor que no dugui la Visa!.
Un petonet.
Pd. No et vares comprar el llibre de Ender al final?.

9:36 a. m., julio 13, 2006  
Blogger Javi said...

Doncs al final em vaig emportar per 5 € el llibre "La sombra de Ender", que és una de les novel·les sorgides a partir de l'original "El juego de Ender", del que parlo al post.

I no només això, sino que també vaig trobar per 5 € "La sombra del Hegemón", i vaig anar a buscar-lo un parell de dies més tard.

Tota la saga de Ender està formada per un total de 8 llibres, dividits en dues línies argumentals separades, de 4 novel·les cadascuna.

Són llibres que es van fent més complexos a mesura que els propis personatges van fent-se adults, de fet, el més simple de tots és el propi "El juego de Ender", i aquest no és precissament una novel·la que amagui poques coses al darrere.

Molt recomanables.

2:01 p. m., julio 13, 2006  
Blogger Judith Vives said...

del mateix autor et recomano El maestro cantor, és ciència-ficció també però més lírica. Per cert, Orson Scott Card va estar a Mataró fa uns quants, a la Hispacon.

3:31 p. m., julio 13, 2006  
Blogger Siriana said...

Hola, jo m'estic llegint ara "El juego de Ender" i des del principi q em va enganxar. Els altres llibres d'Ender m'han dit q tb estan bé així q suposo q quan l'acabi provaré el següent, i despres l'altre, i l'altre... Per cert, a mi em va costar 10€..

2:27 p. m., septiembre 07, 2006  

Publicar un comentario

<< Home