miércoles, mayo 20, 2009

Poemario de la mujer inalcanzada

"Poemario de la mujer inalcanzada" és el títol del recull de poemes que vaig presentar fa temps al Concurs de Poesia "Josep Sabaté i Massa", organitzat pel Casal de la Dona de Pineda de Mar. Feia dies que m'havia oblidat del tot d'aquest concurs, fins que el passat diumenge es va procedir a l'entrega de premis i vaig tenir l'honor de ser guardonat amb el primer premi del concurs, que vaig recollir de mans de l'alcalde de Pineda de Mar, en Xavier Amor.

Els cinc poemes que conformaven el poemari que vaig presentar són "Juego amañado", "Petaca Vacía", "Conjugación inversa de perder", "Recomenzar" i "Whisky con cola".

Em va fer molta il·lusió rebre aquest reconeixement i que a més, precisament els poemes guanyadors fossin aquests cinc, per l'intens afecte que sento per ells i pel significat especial que poseeixen per mí, funcionant com una seqüència, interconnectats pel sentit d'una història i una vivència personal que em va fer bategar el cor amb tal força que en algun moment podria haver arribat a trencar-me'l.

I sobretot perquè són cinc poemes que parlen d'una història de pèrdua i de dolor, que expliquen que la derrota es pot viure tan intensament com la victòria i que fins i tot, a vegades quan un perd pot arribar a disfrutar molt més que quan guanya. I si parlem d'amor, com parlen aquests poemes, això encara és molt més cert.

En definitiva, el més curiós de tot plegat és que aquests poemes "de derrota" m'han portat a guanyar un concurs, qui ho havia de dir... i precisament, això em succeïa el mateix que dia que el món de la poesia s'acomiadava per sempre del gran Mario Benedetti. Quines casualitats té la vida...

Imatge de http://www.gratisblog.com/

6 Comments:

Blogger LaURi said...

Moltissimes felicitats!!!!

Arribaràs a ser algú molt important!!!! Aquell dia ho recordaràs això!!

petons!

12:31 p. m., mayo 20, 2009  
Anonymous Anónimo said...

Ep! El Caballero, ja és important...
Felicidades!
Olga

12:39 p. m., mayo 20, 2009  
Blogger Yuri Zhivago said...

Vaya, veo que la antología de poemas de mi boda aún vale más tras este primer premio, al cual seguirán otros, seguro.

11:37 p. m., mayo 21, 2009  
Blogger maria said...

bueno bueno, no todos hablan de perdida y de dolor, xdd

felicidades

3:33 p. m., mayo 22, 2009  
Blogger Maribel Fuentes Maestro said...

Felicidades!! aunque ya te lo dije en persona. Este fin de semana pasado ha tenido que ser muy especial para ti... a mi eso de disfrutar cuando se pierde no me convence mucho eh!! me lo tendras que explicar...
Un beso.

4:10 p. m., mayo 22, 2009  
Anonymous Anónimo said...

La meva enhorabona, Javi! He tornat a mirar els poemes, i he vist que de cinc, et vaig deixar comentari en quatre... Veus com tenien "algo"?
Felicitats.

8:48 a. m., mayo 26, 2009  

Publicar un comentario

<< Home