viernes, febrero 26, 2010

Ànims!

Avui m'agradaria, de forma senzilla, dir algunes coses sobre el que penso del cas Can Fàbregas i del Corte Inglés. És un tema del que no he parlat mai en aquest blog, i m'he limitat a comentar-lo informalment amb un bon grapat d'amics, coneguts i saludats.
Però ara tinc ganes de trencar aquest silenci, ja que avui l'alcalde de la meva ciutat i el regidor d'urbanisme, en Joan Antoni Baron i en Ramon Bassas, declararan davant d'un jutge per haver impulsat un projecte de millora i progrès de la ciutat. Ells posaran la cara, i potser se la trencaran, per haver cregut en un projecte del que, francament, penso que és molt necessari per Mataró en els temps que corren.
Sincerament, crec que aquest judici va més enllà de la consideració de si en Joan Antoni i en Ramon són innocents o culpables. Crec que en tot aquest procés s'està jutjant també a tot un model de ciutat. Em refereixo al model de ciutat que els successius ajuntaments democràtics han intentat impulsar i construir pas a pas. El model del que sempre parla en Joan Antoni: el Mataró "per viure i per treballar". El model en el que crec com a ciutadà i com a veí de la meva ciutat. El model que espero que surti més que reforçat després d'aquest judici.
Abans d'ahir vaig assistir a un acte ciutadà de suport a en Joan Antoni i a en Ramon. Va ser un acte en que no es va parlar de política, sino de persones, de valors i de sentiments. Hi vaig anar, però no perquè els imputats i jo siguem companys d'afiliació política. Hi vaig anar perquè crec en la seva innocència i perquè crec que tota la feina que fan, la fan pensant en tots els mataronins i mataronines. Perquè crec que son excel·lents persones, que no es mereixen passar per tot el que els estan fent passar. Si em permeten la llicència, com diria Grouxo Marx, però a l'inrevès, m'agrada formar part de clubs que té membres com ells dos.
Confiem en la justícia. Joan Antoni i Ramon, ànims!

2 Comments:

Blogger Ramon Bassas said...

Gràcies, Javi; a mi també m'agrada formar part d'un club on hi deixin entrar gent com tu :)

4:45 p. m., febrero 26, 2010  
Blogger Yuri Zhivago said...

Senzillament, no calen més paraules que les que has dit, Javi. M'afegeixo a l'afirmació de què vols estar en clubs on siguin en Joan Antoni i en Ramon. Que comptin amb mi, encara que sigui des de la distància.

2:31 p. m., marzo 10, 2010  

Publicar un comentario

<< Home