miércoles, enero 11, 2006

Viaje a los confines de la derecha

Rajoy justifica las palabras del general Mena diciendo que "no pasan porque sí" y que "hay inquietud". El PP, que aún no acepta su salida del poder, comete un error importante justificando al general y, una vez más nos demuestra que para ellos "todo vale", incluso pronunciarse en contra de lo que ellos mismos representan. Me explico.

El PP se caracteriza, entre muchas otras cosas, por ser un partido de carácter nacional, con una ideología centralizada, que no de centro, que en numerosas ocasiones aboga por la unidad de España, utilizando este argumento cada vez que en el panorama político se propone alguna reforma de gran calado, como por ejemplo la reforma del Estatuto catalán. Un partido como éste, debería poner el grito en el cielo ante las declaraciones del alto mando del ejército, pues éstas suponen una amenaza potencial mucho mayor para la llamada unidad de España. Sin embargo, instalados en su estrategia de acoso y derribo, los dirigentes del PP prefieren utilizarlas para intentar desgastar al presidente del Gobierno.


La cosa todavía resulta más irónica si pensamos en el PP cómo partido con aspiraciones de gobernar España. Un partido de demócratas debería condenar unas declaraciones que colocan al poder militar por encima del poder civil. Además, estamos hablando de un partido que se supone aspira a gobernar este país pero que con su actual estrategia se está convirtiendo en una fuerza residual en Cataluña y Euskadi, y que incluso ha llegado a afirmar que una organización terrorista ha tutelado la reforma del Estatuto de Cataluña, una reforma redactada por una ponencia constituida en un organismo democrático y refrendada por el 90% de los miembros del Parlament de Catalunya.

Todas estas cosas deben resultar chocantes para el sentido común de un ciudadano cualquiera, con independencia de su ideología o color político. Rajoy ha demostrado que por encima de ser un ciudadano, por encima de ser un demócrata, prefiere ser un hombre de derechas. Por eso no merece el apoyo de la mayoría.

13 Comments:

Blogger Fer said...

La herencia del P.P. está muy bien definida desde que dió sus primeros pasitos 'democráticos' como Alianza Popular y la sombra Franquista que sobre esta formación pesaba era muy alargada. De ahí en adelante en el PP llegó un momento a predominar un sector moderado y centrista que le llevó a tener el apoyo de la mayoría de los ciudadanos y ciudadanas de España, gracias también a errores del PSOE y al desgaste de gobierno sí, pero ganaron dos legislaturas. Ahora que no están en el poder me recuerdan al triste Smeagol reclamando su Tesoro y sacando uñas y dientes cada vez que se les presta ocasión. Caras desencajadas en cada declaración, a Rajoy solo le falta echar espuma por la boca... Rajoy, si, ese que como muy bien recuerda un blogger en el espacio de Paco Aranda dijo... "He sido ministro del interior y les digo que un ministro del interior no miente" Supongo que el detector de mentiras al que fue sometido para que no "faltase a la verdad" la ha producido tales descargas que han dejado secuelas en su organismo... y sobretodo en su forma de pensar. Lástima que este era el moderado...

1:38 p. m., enero 11, 2006  
Blogger Xavi Martín said...

El PP ha dit que Mena no pot dir aquestes paraules per la seva condició de militar.

3:47 p. m., enero 11, 2006  
Blogger Fer said...

Jajaja, eso no es lo primero que dijo Elorriaga en su primera rueda de prensa, donde dijo que eran "Inevitables" y "...reflejo de la situación política". Esa es la manera de condenar esas palabras? A ver si es que el problema es que nosotros no conocemos la lengua... Y puede que el PP, MAS TARDE, haya dicho que no se deben decir, PERO NO LAS CONDENA, NO LO SIENTEN COMO UNA OFENSA A LA DEMOCRACIA, NO SE INDIGNAN!! Ese es el problema de la actuacion del PP que en vez de mirarse un poquito el ombligo culpa de todo al Gobierno. Venga ya hombre!

5:32 p. m., enero 11, 2006  
Blogger Jordi said...

Jo amb els socialistes com tu em pixo de riure, us feu dir d'esquerres (fomentant l'especulació immobiliària, menystenint els drets de la nació catalana, manipulant tots els mitjans de comunicació públics i els que podeu de privats), i per això us penseu que sou millors i més bons que els que anomeneu "de dretes". En realitat teniu un discurs buit, sense cap valor, que va encaminat a convertir Catalunya en una societat "multicultural i multiètnica", que esborri qualsevol símbol de la nació Catalana, i us dóni el poder per sempre més.
El darrer exemple, la campanya institucional del "govern", on heu eliminat les 4 barres, i heu fet servir els mateixos colors que els del vostre partit.
Realment sou uns bons aprenents de Goebbels i ens voleu netejar el cervell per posar-nos-hi la vostra idea única de societat.

3:21 p. m., enero 17, 2006  
Blogger Javi said...

Es curiós.

Els del PP es diquen amb nosaltres dient que som uns "venuts" al nacionalisme català i que posem en perill la unitat d'Espanya.

Els tipus com tu hem diuen que volem esborrar qualsevol símbol de la nació Catalana i que som uns "espanyols".

Em fa l'efecte de que tots dos discursos no són compatibles.

O potser sou les dues cares de la mateixa moneda ?

3:38 p. m., enero 17, 2006  
Anonymous Anónimo said...

El presidente del gobierno, el bobo integral, la nada obsoluta se desprestigia solo.

4:26 p. m., enero 17, 2006  
Blogger Jordi said...

Carai, quins arguments tan treballats eh? O ets com jo, o ja ets un pepero. És el segon cop que un socialista em fa la mateixa argumentació, sense rebatre'm de debò els meus arguments. Suposo que no ets capaç de concebre que hi ha gent que no ens sentim d'esquerres i no ens sentim del PP: és clar que com que vosaltres només penseu en la nació española, allà o ets del psoe o ets del pp. Però jo soc de la nació Catalana i les coses funcionen de forma diferent.
Potser enganyaràs a gent amb poca cultura política i que es pensen que encara voten el Felipe, (com la majoria dels vostres votants), però no pas als que ja tenim una edat i sabem de quin peu calceu (veure el condemnat Sala a les executives del vostre partit és del tot revelador).
Per cert, ara voleu reinventar el logo de la Generalitat perquè s'assembli al del vostre partit? Ja heu minimitzat les 4 barres al logo de tv3, ara li toca al de la Generalitat no?
Ja ho entenc: això de la nació Cataluna és molt provincià i de dretes, i cal redissenyar-ho tot perquè sigui més bonic.
Espero que no dureu gaire al govern de Catalunya, i treballaré perquè així sigui.

11:25 a. m., enero 18, 2006  
Blogger Javi said...

Joki,

crec que ets incapaç d'entendre el que t'estic dient.

No es tracta de sentir-se d'esquerres o sentir-se del PP. No es tracta de formar part de la nació catalana o de la nació espanyola. No es tracta de pol·laritzar-ho tot.

Quan un tipus com tu m'ataca amb els arguments com els que utilitzes, em fa riure.

Em fa riure perque també hi ha altra gent (diguel's peperos o com et doni la gana, em dona igual) que m'ataquen amb arguments totalment contraris als teus.

Per tant, tots dos discursos no són compatibles.

La gent que pol·laritza les coses no entèn que jo em puc sentir tan d'espanyol com català.

Gràcies per participar al blog, però estic una mica fart de que molts tipus com tu es dediquin a anar jutjant amb tanta alegria a la gent, et deus aburrir molt oi?

11:52 a. m., enero 18, 2006  
Blogger Fer said...

El que és provincià és el seu victimisme senyor joki. És incoherent que ens comparis amb Goebbels i alhora diguis que el nostre objectiu és una societat multicultural. Pura demagògia i falta d'arguments contra un Govern d'esquerres (format per tres partits) que ha estat constituit de ple dret i precisament en contra d'un partit com Convergència i Unió (¿?). Aquests és un partit que no es sent d'esquerres i que no és el PP i m'imagino que deu ser el seu. L'alternança no és dolenta senyor Joki, ja s'acostumarà...

3:49 p. m., enero 18, 2006  
Blogger Jordi said...

Així que ja n'està fart. I aleshores què proposa, restringir la llibertat d'expressió per tal de no haver de llegir opinions com la meva?
Això ho pensen més gent del seu partit? A mi em fa l'efecte que si, per això hi ha censura, manipulació i adoctrinament continu en els mitjans de comunicació que vostès dominen.
Per cert, sembla que els socialistes tenen un problema d'indentitat molt greu, o ets Català o ets español, les dues coses no són compatibles: els espanyols sempre han volgut aniquiliar i destruïr la nació Catalana, no et pots sentir Català i español a l'hora.
Per cert, des de quan dir el què es pensa és fer victimisme?
Per altra banda, és evident que voleu dissoldre la identitat nacional Catalana amb la immigració, el procés de regulació extraordinària és un pas més, i és un fet que no es pot negar.
I finalment, és molt trist que un govern es constitueixi "en contra" d'un altre, tot i que reflecteix una realitat: el tripartit es va formar per fer fora a CiU del govern, doncs per separat mai vàreu guanyar les eleccions. Espero que vostès s'acostumin també a la tornada a la oposició després de les properes eleccions.
I per acabar, em fa riure que digueu que jutjo algú amb alegria, i aquest algú ho faci amb mi. Per sort, tinc molta feina, però crec que és important dedicar un petit temps per dir-vos als socialistes que els catalans no us volem, que no sou bons, i que volem que torneu a la oposició que és on us mereixeu estar després de perdre 7 eleccions consecutives.

10:28 p. m., enero 18, 2006  
Anonymous Anónimo said...

ENVÍO TEXTO QUE HE RECIBIDO DE LA RAE (REAL ACADEMIA ESPAÑOLA) EN RELACIÓN A UN NUEVO VOCABLO QUE HA SIDO RECIENTEMENTE ACEPTADO Y QUE VA A SER INCLUÍDO EN LA PRÓXIMA EDICIÓN DEL RAE.

La Real Academia Española de la Lengua, en sesión plenaria, ha decidido crear el sillón zp minúscula, en homenaje al gran intelectual que ocupa la presidencia del gobierno. En el acto de toma de posesión, el secretario de la Academia leerá la acepción de zp, que será incluida en la próxima edición del DRAE, que es la siguiente:

zp ó
zetapé. (del lat. zopencus putamadris).

1. Dícese del incapaz para presidir su comunidad de vecinos.

2. El que por fuego o explosión se ve aupado a un cargo público sin ser capaz de desempeñarlo.

3. U.t.c. insulto, equivalente a tonto: no seas zp por no seas tonto.

4. El que, con gran osadía, es capaz de nombrar a Moratinos para cualquier cosa, y, en particular, para Ministro de Asuntos Exteriores.

5. Individuo que puede hablar de cuestiones complejas, que desconoce, sin decir absolutamente nada, pero con mucho talante.

6. Hombre al que le sientan mal los trajes, le quedan las mangas raras, se le meten los pantalones por los calcetines y carece del más mínimo estilo o donaire en el vestir.

7. Hortera. Que llevó calcetines blancos en los 80.

8. Que siente placer en molestar y disgustar a los norteamericanos. Que se regodea en la mala educación con los mandatarios de ese país, insulta a su pueblo al paso de su bandera y, simultáneamente, quiere ser recibido por su presidente.

9. Que llama matrimonio a cualquier cosa, incluso al amancebamiento homosexual. Que siente placer al privar a un niño de padre o madre.

10. Persona poco instruida en la historia de España, que se permite el lujo de jugar a desmembrarla y que dice aceptar cualquier barbaridad que le puedan enviar desde un parlamento regional.

11. El que negocia con terroristas, que pone en la calle a asesinos, facilita la colocación de artefactos y fomenta la pertenencia a banda armada. El que, incumpliendo la Ley, permite la presencia de terroristas en las instituciones, facilitándoles subvenciones y financiando sus actividades.

12. Persona que a la muerte de soldados en zona de guerra le llama accidente si los envía él, y asesinato si los envía cualquier otro en misiones de paz.

13. El que tiene un parecido impresionante con el humorista británico Rowan Atkinson, más conocido como Mr. Bean, que se caracteriza por hacer papeles de imbécil. Quien no tiene que actuar para pasar por Mr. Bean.

14. Presidente de Gobierno del que se ríen y benefician las minorías caciquiles, en detrimento de su propios votantes, mientras que medio país se echa las manos a la cabeza con las irremediables tonterías que hace.

15. Amigo de separatistas y valedor de sus principios, en quienes deja el gobierno de la Nación.

16. El que "negocia" cualquier cosa dando lo que le piden íntegramente y a eso denomina talante, cuando en realidad toda la vida ha sido hacer el bobo.

17. Político que al serle desfavorables las encuestas oficiales, opta por no publicarlas.

18. El que hundiendo un país pretende estar salvándolo, fomentando la desigualdad en derechos, educación, justicia, economía....

19. Persona obsesionada con la guerra civil, que defiende los asesinatos, las checas y los paseos de uno de los bandos, y a eso llama república democrática.

20. Que no respeta los símbolos del Estado que preside, que habla cuando suena su himno nacional y que, sin embargo, muestra un gran respeto por las banderas inventadas por cuatro separatistas.

21. Tonto del culo.

22. El que despilfarra el dinero de otros subvencionando las películas de sus amiguetes.

23. Individuo al que le queda grande un cargo.

24. El que se mete en líos y no sabe cómo salir de ellos, metiendo en líos a los demás, innecesariamente.

25. Plagiador de la Alianza de Civilizaciones, llamando civilización a que la mujer vaya dos pasos detrás del varón, que no pueda decidir sobre su futuro; fomentar la guerra santa o impedir la libertad de culto. El otro lado de la alianza es la civilizada coalición de Rovira, Maragall, Ibaleches, Otegui, Llamazares, Fidel, Chaves....

26. Embustero profesional.

27. Dicese de quien llama transparencia a la opacidad, ocultamiento o mentira

9:58 a. m., enero 19, 2006  
Blogger Javi said...

Joki,

En primer lloc, si jo volgués restringir la llibertat d'expressió podria fer dues coses:

- Podria prohibir els comentaris al meu blog.

- Podria esborrar els comentaris que manifestéssin opinions contràries a la meva.

Com pots veure no he fet ni una cosa ni l'altra.

En segon lloc, et puc assegurar que jo em sento tant català com espanyol. I crec que no sóc l'únic, però vaja només és una opinió. I per tant em fa l'efecte que t'equivoqués en aquest sentit.

Finalment, les alusions que fas al tema de la immigració em sembla que son errònies. La immigració és un fenómen complexe del nostre temps, que té el seu origen en causes que no depenen ni molt menys del govern, ni del seu color polític. El govern únicament pot gestionar aquest fenómen en el seu territori.

10:18 a. m., enero 20, 2006  
Blogger Jordi said...

Bé, doncs me n'alegro que no restringeixis aquesta llibertat fonamental. Per desgràcia, hi ha molts del teu partit que no ho fan, no permetent comentaris en els seus blocs.
Suposo que si els teus pares haguéssin viscut la guerra civil com a Catalans vençuts pels franquistes, no podries sentir-te espanyol. Jo mai me'n sentiré, per dignitat i respecte als meus pares i als meus avis.
Pel què fa a la immigració, només cal que vegis tv3: avui mateix han convidat a la dona d'un pressumpte terrorista islàmic, i una conversa a l'islam perquè diguin lo macos que són els seus marits, i lo bons que són els musulmans. Que curiós, sembla ben bé una campanya de màrketing a favor dels musulmans, que suposo que veieu com els vostres futurs votants.
Ah, per cert, tot i que a mi el ZP no m'agrada gaire, mai se m'acudiria de dir bestieses com les del comentarista anònim.
Passi-ho bé

11:48 a. m., enero 20, 2006  

Publicar un comentario

<< Home