viernes, abril 21, 2006

Reflexions al voltant de l'intercanvi de cromos


La notícia política de la setmana ha sigut la renovació de sis conselleries del govern de la Generalitat. El President Maragall ha cregut oportú fer aquest canvi de cromos ara, argumentant que aquest serà l'equip que haurà de desplegar les grans possibilitats derivades de la futura aprovació del Nou Estatut. No em sembla malament, però penso que abans de dir això, potser primer hauríem d'aprovar l'Estatut, que encara no ha finalitzat el seu recorregut. Tenim un referéndum per davant, no ho oblidem.
Sobre els canvis en sí mateixos no faré gaires comentaris ni opinaré massa a fons. Únicament penso que més enllà de criticar directament o buscar polémiques amb alguns dels nous consellers (com directament ha fet la oposició amb en Xavier Vendrell), m'estalviaré els comentaris i esperaré a que els nous membres del govern demostrin la seva vàlua, o no, al front de les seves respectives àrees de treball. Per tant, si s'ha de criticar a algú, que sigui per la seva tasca en el govern.
Malgrat això, sí que hi ha una crítica que em sembla oportuna un cop he pogut veure els noms dels nous consellers. I és que tots són homes. Em dona igual que a més una de les persones que surt de l'executiu sigui una dona, la Caterina Mieras. Tant si es destitueix a una dona com si no, el fet de que entrin sis persones i ni una sigui una dona no em sembla precissament encertat.
Aquí hem patinat i no crec que valguin les excuses. No em crec que no hagin trobat ni una sola dona amb la preparació necessària i que donés el perfil adequat per dirigir alguna de les àrees de govern que han canviat de responsable en aquesta crisi del govern. Si defensem un discurs on la igualtat i la paritat són aspectes importants, cal demostrar-ho amb fets i no només amb paraules, encara que les paraules també són importants.
Però bé, tot això només són reflexions meves, vagues impressions del que m'ha semblat aquest retoc del govern de Catalunya. Només espero que els canvis donin l'impuls necessari fins al final de la legislatura i que, com diu en Ramon, el millor d'aquest govern catalanista i d'esquerres encara estigui per veure.

2 Comments:

Blogger Joana said...

Et mereixes un regal!!! ets l'únic que ha defensat això!.
Avui 4 petonets Javi.

11:17 p. m., abril 21, 2006  
Anonymous Anónimo said...

Catalina Mieras....go away to frie asparagous....!

11:52 p. m., mayo 06, 2006  

Publicar un comentario

<< Home