lunes, noviembre 28, 2005

Sabia que vindries

Segueixen els meus problemes amb la xarxa i em fa l'efecte que encara continuaran una estona més. Mentrestant vaig postejant el que el meu temps (amb les seves dificultats) em permet. Avui no diré gaire cosa ni tocaré cap tema polèmic (ho sento pels amics de dretes). Em limitaré a donar la benvinguda a una nova blogger, la Carmen Bastida.

Vaig conèixer a la Carmen fa cosa de sis mesos, quan uns quants joves de Sant Andreu de Llavaneres van tirar endavant la iniciativa per constituir l'agrupació local de la JSC en el poble. La Carme va ser escollida com a 1era Secretaria i des d'aleshores, ens hem anat trobant amb freqüència. Em conversat molt i crec, sincerament, que es d'aquelles persones amb les que un connecta amb facilitat, oberta, simpàtica i amb moltes ganes de treballar i fer coses.

El dia que es va constituir la JSC a Llavaneres, la Carme va llegir un decàleg. El reprodueixo aquí per que no té desperdici:

1. Queremos que se nos escuche porque ya estamos hartos de que sólo nos oigan.

2. Queremos que se nos escuche porque sólo existe este mundo contra la idea de otros jóvenes que han creado un mundo inexistente donde refugiarse de la desidia y el desánimo. A ellos especialmente les ofrecemos nuestra mano para ayudarles a VIVIR…

3. Queremos que se nos escuche porque no nos conformamos con votar, queremos participar.

4. Queremos que se nos escuche porque no nos gusta que haya que sufrir para morir. Sólo vale la pena sufrir para vivir.

5. Queremos que se nos escuche porque la especulación de unos muchos nos impide la posibilidad de un techo donde construir nuestro proyecto de vida.

6. Queremos que se nos escuche porque el único dogma en el que creemos es en el de la libertad, la igualdad y el respeto a la diversidad.

7. Queremos que se nos escuche porque nosotros también escuchamos la voz de la experiencia cuando ésta es una experiencia aprovechada, compulsada, validada. Vivida, no soñada.

8. Queremos que se nos escuche porque no queremos ser rechazados por nuestra falta de experiencia. Sólo pedimos la oportunidad de poder demostrar la capacidad para adquirirla, con trabajo, con trabajo y con trabajo.

9. Queremos que se nos escuche porque queremos que se nos entienda. No queremos imponer ninguna lengua, sólo queremos entendernos lo mejor posible…con todos…

10. Queremos que se nos escuche porque queremos lo mejor para todos, aunque no sean jóvenes o no sean socialistas. Y lo hacemos precisamente por eso, porque…SOMOS JÓVENES Y SOCIALISTAS.

Més enllà de ideologies concretes, socialistes o no, em sembla que som molts els que podem estar d'acord amb aquestes paraules de la Carmen (almenys en bona part segur que sí).

Carmen, et llegiré.

4 Comments:

Blogger Pedro said...

Tordera, Barcelona, Spain?
Catalunya per tu existeix o és un ens informe i imaginari abstracte?

3:39 p. m., diciembre 05, 2005  
Anonymous Anónimo said...

Tengo un crédito con La Caixa... venga hombre, dile o Montilla o al hermano de Maragall que me echen una mano y me lo condonan. Por fa.

8:05 p. m., diciembre 11, 2005  
Blogger Oriol Vaquer said...

Hola,
te enviat un repte des del meu blog

Espero que l'acceptis.

Ja em diràs

Salut i República

8:36 p. m., diciembre 11, 2005  
Blogger Javi said...

Oriol,
malgrat haver trigat una mica per diversos motius, accepto el repte i m'hi poso a pensar.

A la resta,
Pedro, en aquest blog ni som de Tordera ni parlem de Tordera.

Al poeta, veig que com a poeta no tens gaire futur. Com a maleducat tens un gran futur pel davant.

A l'anònim, a casa meva també tenim un crèdit amb la Caixa.

10:30 a. m., diciembre 12, 2005  

Publicar un comentario

<< Home