viernes, noviembre 04, 2005

Como un explorador

Ahir, mentre feia una volta per la Festa Major de la UAB, em vaig retrobar amb un fantasma. Un fantasma del meu passat, un fantasma en forma de dona. Una dona que fa molt temps va ocupar un lloc destacat en el meu cor.

Al veure-la, m'han passat moltes coses pel cap. Feia molt temps que no la veia. I se que passarà molt temps fins que la torni a veure. La seva vida i la meva son molt lluny. Al parlar amb ella, he rememorat altres èpoques. M'he sentit com un nen. M'he alegrat per saber d'ella, però també sento tristesa pel seu futur una mica incert. Hem parlat, hem rigut una mica, només una mica i en un moment, com si tot plegat fos només un subspir, ens hem despedit.

Després de tot, només em va quedar dir allò que Joaquín Sabina deia a "Como un explorador"...

Después de tanto tiempo al fin te has ido
y, en vez de lamentarme, he decidido
tomármelo con calma.
De par en par he abierto los balcones,
he sacudido el polvo a todos los rincones
de mi alma.

Me he dicho que la vida no es un valle
de lágrimas… y he salido a la calle
como un explorador.
He vuelto a tropezar con el pasado
y he decidido, en el bar de mis pecados,
otra copa de ron.

Y en otros ojos me olvidé de tu mirada
y en otros labios despisté a la madrugada
y en otro pelo
me curé del desconsuelo
que empapaba mi almohada.

Y en otros puertos he atracado mi velero
y en otros cuartos he colgado mi sombrero,
y una mañana
comprendí que aveces gana
el que pierde a una mujer.

Con el cartel de libre en la solapa
he vuelto a ser un guapo entre las guapas
chulapas de Madrid,
sólo me pongo triste cuando alguno,
en el momento más inoportuno,
me pregunta por ti.

Joaquín Sabina, "Como un explorador" de "Esta boca es mía", 1994

1 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Els records formen part de la nostra vida, dels nostres moments. Tots junts quan passin molts anys, formaran part de tu i tot lo teu, fins i tot, els que quan recordes et fan mal o et fan bategar el cor més depressa.
Un post preciós, ja et diré en persona qui soc.

11:57 a. m., noviembre 08, 2005  

Publicar un comentario

<< Home